Jak skutecznie wprowadzić usługę do salonu – podjęcie decyzji.

Byś może właśnie wkraczasz w nowy rok z nowymi postanowieniami. Albo prowadzisz firmę i chcesz coś zmienić. Każda zmiana to proces, do którego warto się przygotować.
jak wprowadzic usuge do salonu. biznes laserowy

Jak wprowadzić usługę do salonu?

Jak podjąć świadomą decyzję? Jeśli nie chcesz popełnić najczęstszych błędów przedsiębiorców, czyli nie chcesz działać “na wariata”, to czytaj dalej.

Być może właśnie wkraczasz w Nowy Rok z nowymi postanowieniami.

Być może prowadzisz salon i chcesz dodać do oferty nową usługę.

Albo stoisz przed wyborem nowej ścieżki zawodowej.

Lub sondujesz rynek w poszukiwaniu czegoś nowego.

Scenariuszy w Twoim życiu może być wiele i pewnie nie jestem w stanie wyobrazić sobie każdego z nich.

Jednak myślę, że mogę Ci podpowiedzieć kilka aspektów, które mogą sprawić, że przejdziesz przez ten proces tak, by nie stracić.

Po pierwsze – chłód

Podejmowanie decyzji z powodu „nagłego zrywu” jest totalnie bez sensu.

Noworoczne postanowienia też często odchodzą w zapomnienie gdzieś w okolicach… 15. stycznia ?

Każda zmiana wymaga przygotowania.

Wymaga też analizy i chłodnego podejścia.

Po drugie – źródło pomysłu

Jakże często zdarza się tak, że inni chcą kierować naszym życiem i podejmować za nas decyzje.

Często innym wydaje się, że wiedzą, co jest dla nas najlepsze, jednak oni najczęściej nie znają realiów, w których działamy.

Często spotykam się z przypadkami kiedy moi klienci chcą wdrożyć zmiany bo:

               Klientka (jedna!) zasugerowała jakiś nowy zabieg. Moi klienci chcą zrobić wszystko, by zadowolić klientkę. Ale bardzo często dzieje się tak, że ta jedna! pytająca o zabieg klientka, w momencie spełnienia jej chwilowego pragnienia – nie korzysta z nowości. Znasz to?

               Rodzina (mimo, że chce dla Ciebie pewnie jak najlepiej). Ktoś, gdzieś coś usłyszy i, nie znając realiów rynkowych, podsuwa pomysł, który jego zdaniem wydaje się genialny.

               Przedstawiciele handlowi – taka ich praca, by wzbudzali Twoje pragnienia. Rysują świetlane możliwości i wizję wielkich zysków. A tymczasem bez szczegółowego przeanalizowania propozycji, możesz sobie napytać biedy (dosłownie i w przenośni).

Kiedy najczęściej jesteś podatna/podatny na powyższe propozycje i wprowadzenia (bez przemyślenia) nowości do Twojej firmy?

  1. Kiedy nie masz planu rozwoju. A plan to podstawa. On wytycza Ci drogę działania. Bez planu możesz zabłądzić, skręcać w uliczki bez wyjścia. O planowaniu będę tutaj pisała jeszcze nie raz. W naszej książce (odnośnik do niej znajdziesz poniżej) masz również opisany cały proces wraz z ćwiczeniami do wykonania.
  2. Kiedy nie czujesz się do końca panią/panem swojego biznesu.
  3. Kiedy nie masz pewności biznesowej i nie wiesz, jak powinien wyglądać proces zarządzania.
  4. Kiedy podejmujesz decyzje zbyt szybko (z różnych powodów).
  5. Kiedy Twój biznes „nie idzie” i szukasz nerwowo nowych rozwiązań. I jeśli Ty tak właśnie masz i masz tego świadomość, to idealny moment, by się zatrzymać. Bo wtedy właśnie podejmowane decyzje sprawiają, że zamiast się rozwijać – tracisz. Zamiast wzmacniać Twój biznes – dokładasz kolejną cegiełkę, która drenuje Twój portfel.

Nieprzemyślane decyzje, oprócz często pogłębiających się problemów finansowych, często prowadzą do jeszcze dwóch przykrych skutków.

  1. Brak czasu dla siebie, najbliższych, rodziny. Bo tak bardzo walczysz, próbujesz coś zrobić, że poświęcasz każdą wolną chwilę. A tak wcale nie musi być!
  2. Brak sukcesów z kolei prowadzi do tego, że spada Ci poczucie własnej wartości i wiary w siebie. A to najgorsze, co może cię spotkać. Każdy taki „upadek” prowadzi do tego, że zamiast rosnąć, kurczysz się. Zamiast czerpać radość ze swoich działań – łapiesz depresję. Zamiast realizować marzenia – spłacasz masę kredytów.

A tak wcale być nie musi.

Z każdego impasu da się wyjść.

Wystarczy w odpowiednim momencie dostrzec zagrożenie i zacząć działać.

Dlatego, zanim podejmiesz heroiczną walkę z postanowieniami (czasem nie do końca Twoimi), usiądź na chwilę i popatrz na swój biznes z góry.

A, jeśli nie masz na to siły, albo nie wiesz, jak się do tego zabrać – masz mnie ?

Bo kolejnym krokiem, który warto zrobić jest stworzenie planu.

Ale to już temat na kolejny post.

Kliknij tutaj, by dalej rozwijać świadomie Twój biznes.

Najnowsze wpisy

Zobacz także

Kup książkę

Koszyk

0
image/svg+xml

Brak produktów w koszyku.

Continue Shopping